ព្រះ​រាជ​ពិធី​ច្រត់​​ព្រះនង្គ័ល​

 ព្រះ​រាជ​ពិធី​ច្រត់​ព្រះ​នង្គ័ល​ ជា​ពិធី​បុណ្យ​ជាតិ​ ដែល​តែង​តែ​ប្រារព្ធ​ធ្វើ​ឡើង​ជា​រៀង​រាល់​ឆ្នាំ នៅ​ក្នុង​ខែ​ពិសាខ​ នា​វាល​ព្រះ​មេរុ ស្ថិត​នៅ​ខាង​ជើង​ព្រះ​បរមរាជ​វាំង នៃ​រាជធានី​ភ្នំពេញ​សព្វថ្ងៃ តែ​នៅ​ឆ្នាំខ្លះ ព្រះរាជពិធី​នេះ ក៏​បាន​ប្រារព្ធ​ធ្វើ​នៅ​តាម​បណ្តា​ខេត្ត​ដែរ ដូចជា​ខេត្ត​កំពង់ចាម ខេត្ត​សៀមរាប ... ។


ព្រះ​រាជ​ពិធី​ប្រពៃណី​នេះ​ ធ្វើ​ឡើង​ក្នុង​​គោល​បំណង​ផ្សង​មើល​ប្រផ្នូល​របស់​ស្រុក​ទេស​ ទៅ​តាម​ការ​បរិភោគ​របស់​ គោឧសភរាជ ។ ម្យ៉ាង​ទៀត​ក៏​ជា​ការ​ដាស់​តឿន​ ក្រើន​រំព្ញក​ដល់​ប្រជា​ជន​ខ្មែរ ដែល​ពឹង​ផ្អែក​លើ​ការ​ធ្វើ​កសិកម្ម​ជា​ចម្បង​នោះ ឲ្យ​បាន​ដឹង​ថា រដូវ​វស្សា​បាន​ចូល​មក​ដល់​ហើយ ។ 


ប្រវត្តិ​ខ្លះ​នៃ​ព្រះ​រាជ​ពិធី​បុណ្យ​ច្រត់​ព្រះ​នង្គ័ល


នៅ​ប្រទេស​ឥណ្ឌាបុរាណ និង​នៅ​ព្រះ​រាជាណាចក្រកម្ពុជា ការ​ប្រកប​របរ​កសិកម្ម​ជា​មុខ​របរ​ចម្បង ដោយ​ពឹង​ពាក់​ទាំង​ស្រុង​លើ​ស្រូវ អង្ករ និងភោគ​ផល ដំណាំ​ដទៃ​ទៀត ។ ព្រះ​រាជ​ពិធី​ច្រត់​ព្រះ​នង្គ័ល ត្រូវ​បាន​គេ​ប្រារព្ធ​ធ្វើ​ឡើង ជា​រៀង​រាល់​ឆ្នាំ នៅ​ក្នុង​ខែ​ពិសាខ គឺ​ជា​ព្រះ​រាជ​ពិធី​មួយ​ សំខាន់​បំផុត​ បន្ទាប់​ពី​ព្រះ​រាជា​អភិសេក ហើយ​ក៏ជា​ព្រះ​រាជ​ពិធីមួយ​ ចាត់​ចូល​ជា​ព្រះ​រាជពិធី​ទ្វារ​ទសមាស ។ 


តាម​ពិត​ទៅ ការ​បង្កើត​ផលិត​ផល​ស្រូវ​អង្ករ ឬ​ក៏​ផល​ដំណាំ​ផ្សេងៗ ដូចជា​ពោត សណ្តែក ល្ង ដោយ​ព្រះ​រាជា​តាម​រយៈ​ព្រះ​រាជ​ពិធី​ខាង​លើ​នេះ​ បណ្តាល​មក​ពី​កត្តា​ចម្បង​មួយ គឺលក្ខណៈ​ស័​ក្តិ​សិទ្ធ​របស់​តួអង្គ​ ស្តេច ក្នុ​ងក្រសែ​ភ្នែក​របស់​ប្រ​ជានុរាស្ត្រ មានន័យ​ថា​ ផល​ដំណាំ​ពុំ​មែន​ស្ថិត​នៅ​ត្រឹម​តែ​ការដាំ​ដុះ បច្ចេក​ទេស ឬ​សេដ្ឋកិច្ច​នោះទេ ពោល​គឺប្រាកដ​ជា​បណ្តាល​មក​ពី​ពិធីកម្ម​នេះ​ឯង ។ 


តាម​ទម្លាប់​ពិធី​នេះ ធ្វើ​ឡើង​ក្នុង​ការ​ផ្សង មើល​ប្រ​ផ្នូល​របស់​ស្រុក​ទេស ទៅ​តាម​ការ​ស៊ីផឹក របស់​ គោឧសភរាជគោ​ឧសភរាជ​ ជា​គោ​១នឹម ដែល​ទឹម​ច្រត់​ព្រះ​នង្គ័ល មាន​លក្ខណៈ​កំណត់​ ជា​សម្បុរ​ខ្មៅ ស្នែង​រាង​ជ្រពាស់ ឈ្នក់​ ឬ​ប្រក់​នាគ​ (រាង​ខុបទៅ​មុខ​បន្តិច ហើយ​វាត់​ចុង​ទៅ​លើ​បន្តិច) ។ គោ​២នឹម​ទៀត សម្រាប់​ហែ​មុខ​ហែ​ក្រោយ​ឃើញ​ថា មិន​ទាន់​កំណត់​លក្ខណៈ តែ​តាម​ដែល​ធ្លាប់​ប្រើមក​ ឃើញ​ថា​ច្រើន​តែសម្បុរ​ក្រហម ។ នៅ​លើ​ គោឧសភរាជ គេ​ប្រដាប់​ដោយគ្រឿង​គឺ ពាក់​ស្រោម​មុខ​ស្រោម​ស្នែង និង​ពាក់​សំពត់​កម្រាល​ សម្បុរ​ក្រហម​លើ​ខ្នង​ផង ។ ឯ​ព្រះ​នង្គ័លទាំង​៣​នោះ គេលាប​ថ្នាំពណ៌​ខ្មៅ កាត់​ខ្សែ​ក្រហម​ដោយ​អន្លើៗ ចំណែក​ចន្ទោល​ព្រះនង្គ័ល សម្រាប់​អ្នក​តំណាង​ព្រះអង្គ​នោះ​មានលក្ខណៈពិសេស​ គឺ​ធ្វើជា​រូប​នាគ​ លាប​ថ្នាំ​ពណ៌​លឿង​បែប​ពណ៌​មាស ។ នៅ​ត្រង់​កនាគ​មាន​ភូ​ធ្វើ​ពី​ រោម​សត្វ​សម្បុរ​ បែប​ភូទួន ។ 


គោឧសភរាជ


គោឧសភរាជ


គោឧសភរាជ និង​ព្រះនង្គ័ល


ព្រះនង្គ័ល

ទាក់​ទិន​នឹ​ងការ​ផ្សង​គោឧសភារាជ គឺ​ព្រាហ្មណ៍​ព្រះ​រាជ​គ្រូ សូត្រ​ពាក្យអធិដ្ឋាន​ផ្សង​គោ​ឧសភរាជ​ ដែល​ទឹម​ច្រត់​ព្រះ​នង្គ័ល​នោះ ឲ្យ​ស៊ីផឹក​អាហារ​៧យ៉ាង​ ដែល​ភ្នាក់​ងារ​រៀប​ចំ​ដាក់​តុ​ប្រាក់​ធំៗ តាំង​ទុក​នៅ​ទី​មុខ​ព្រះ​ពន្លា គឺ​មាន ៖

  • គ្រាប់​ស្រូវ​១តុ
  • គ្រាប់​សណ្តែក​១តុ
  • គ្រាប់​ពោត​១តុ
  • គ្រាប់​ល្ង​១តុ
  • ស្មៅ​ស្រស់​១តុ
  • ទឹក​១តុ
  • ស្រា១តុ
ក្រោយ​ពី​ព្រាហ្មណ៍​រាជគ្រូ​សូត្រ​ចប់ ក៏​យក​ទឹក​មន្ត​ប្រើ​ក្បាល​ព្រះ​គោ​ទាំង​ពីរ ហើយ​មន្ត្រី​ម្នាក់​ដែល​កាន់​ព្រះ​នង្គ័លស្តេច​មាឃ​ ដឹក​គោ​ឧសភរាជ​ទាំង​ពីរ​ទៅ​ឲ្យ​ស៊ីផឹក របស់​ទាំង​៧​យ៉ាង​ គឺ​ដឹក​ទៅ​ជិត​របស់​៧​យ៉ាង​ តែ​គោ​ឧសភរាជ​ចូល​ចិត្ត​ស៊ី​ផឹក​អ្វី ក៏​ស៊ី​ផឹក​ទៅ មិន​បង្ខំ​ឡើយ ចំពោះ​អាហារ​ណា​មួយ​ កាល​ព្រះ​គោ​ស៊ី​ផឹក​អ្វី​មួយ​យ៉ាង​ ឬ​ពីរយ៉ាង​ ព្រាហ្មណ៍​ក៏​ទាយ​ផល​ប្រផ្នូល​ទៅ​ខាង​មុខ​ ។ 

Post a Comment

Previous Post Next Post